Авикомпании от целия свят призоваха днес преди всички международни полети на пътниците да се правят тестове за Ковид-19
Така ще се заместят карантините и другите ограничения, които според сектора засилват спада в авиопътуванията, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Бързи и финансово достъпни тестове, които да могат да се извършват от служители без медицинска квалификация, се очаква да се появят през идните седмици и трябва да бъдат разпространявани според договорени на международно ниво стандарти.
Това заяви генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (МАВТ- IATA) Александър дьо Жуниак. „Не виждаме друго възможно решение“, посочи Жуниак.
От националните локдауни, стартирали през март, до ден-днешен постоянно се отменят полети от и до различни точки от света.
Хаосът по летищата продължава, пътниците негодуват, авиокомпаниите са пред фалит.
101 години след първия международен полет в света, извършен през февруари 1919-а, коронавирусът буквално парализира въздушния транспорт.
Такова нещо не се е случвало никога преди – дори и по време на Втората световна война.
В пика на коронавирусната пандемия въздушният трафик бе намалял с до 90 процента, а авиокомпаниите реализираха загуби от стотици милиарди долари.
Дори и докато самолетите не летят, разходите на авиокомпании си вървят – от амортизация, за застрахователни и лизингови вноски, административни такси, както и разходи по поддръжката.
Когато един самолет не е бил във въздуха седем дни, той трябва да бъде подготвен за паркиране, което изисква 60 работни часа.
В случай, че не се изпълняват полети се провеждат функционални тестове, на всеки две седмици двигателите работят на място, а всяка седмица самолетите биват раздвижвани напред-назад, за да не се деформират гумите.
На всеки три месеца всеки паркиран самолет трябва да извърши поне по един полет, казват експерти.