АПИ: Напредва изграждането на АМ „Хемус“ в участъка между Боаза и връзката с пътя Плевен – Ловеч

В момента в трасето, обособено в три участъка, се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения – мостове , виадукти, пътни възли, подлези и надлези

Напредва строителството на АМ „Хемус“ в участъка между Боаза и връзката с пътя Плевен – Ловеч, съобщават от АПИ.

В момента в трасето, обособено в три участъка, се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения – мостове , виадукти, пътни възли, подлези и надлези. В изпълнението на строителните работи дружеството „Автомагистрали“ ЕАД е мобилизирало 69 верижни, 23 комбинирани и 7 колесни багера, 33 булдозера, 14 бетоновоза, 5 бетонпомпи, 31 валяка, 13 влекача, 6 грейдера, 18 водоноски, 11 дъмпера, 2 кулокрана, 12 крана, 2 камиона с кран, 3 телескопични товарача, 21 фадроми, 3 трошачки, 257 самосвала, 2 рециклатора, 5 пилотни машини. На обекта се работи с пълна мобилизация.

Поетапното изграждане на трасето между Боаза и връзката с пътя Плевен – Ловеч е разделено на 3 участъка. В 51,5-километровата отсечка ще има 17 виадукта, 5 моста, 5 пътни възела, 9 надлези и подлези и един тунел.

Участък 1, с дължина 15,26 км, започва от Боаза и ще е до пресичането с пътя Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“. Предвижда се в него да има два пътни възела, четири мостови съоръжения и 2 виадукта. Строително-монтажни работи се изпълняват в три подучастъка. В първия то е около 25,5%, във втория – около 59,5%, а в третия – около 2%.

Участък 2 започва в края на пътен възел „Дерманци“ и е до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец, включително пътен възел „Каленик“. Дължината му е 19,2 км и в него ще има 2 пътни възела, 9 виадукта, мост над р. Каменица и тунел с две отделни тръби. Изпълняват се дейности във връзка с откриване на строителната площадка.

В Участък 3, с дължина 17,08 км, ще има един пътен възел – „Плевен“, който ще в края на тази отсечка, която ще стига до връзката с пътя Плевен – Ловеч. В него ще има 6 виадукта и 9 надлеза и подлеза. Изпълнени са около 7,5% от предвидените строително-монтажни работи на това трасе.

Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, от п. в. „Боаза“ до с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

На дружеството „Автомагистрали“ ЕАД е възложено проектирането и строителството на 223,04 км от АМ „Хемус“ в участъците от пътен възел „Боаза“ до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново /134,14 км/ и от връзката с пътя Русе – Велико Търново до Белокопитово /88,9 км/. За отсечката от връзката с пътя Плевен – Ловеч до пресичането с път I-5 /участъци 4, 5 и 6/ са изработени техническите проекти, процедират се ПУП – парцеларен план, които са на етап одобрение.

За трасето след връзката с пътя Русе – Велико Търново /участъци 7,8 и 9/ в момента се работи по проектиране на трасето.

Снимка: АПИ

Подобни статии

Марияна Николова: Ресторантите отварят от 1 март на 50% капацитет

До 6 човека на маса и до 23.00 часа работно време   Рecтoрaнтитe...

Още в катергорията

Азербайджан спря доставките на газ за Турция и Европа заради технически проблеми

"Доставките на газ са временно преустановени поради техническа неизправност...

АПИ стартира обществена поръчка за проектиране на ремонт на Дунав мост при Русе

Бъдещият изпълнител ще трябва да направи подробно обследване на...