В Москва изпробват летящо такси за разстояния до сто километра

Изпитания на летящо такси тип „дрон“ се провеждат в Малката спортна арена на олимпийския комплекс „Лужники“ в Москва.

Той ще е способен да доставя пътници и товари по въздух на разстояние до 100 км и е разработен от компания, участваща в Московския иновационен клъстер, съобщи пресслужбата на Московския департамент по предприемачество и иновационно развитие, цитирана от ТАСС и Агенция „Фокус“.

„Изпитанията на обещаващ безпилотен апарат в „Лужники“ се извършват като част от пилотната програма за тестване на иновации в руската столица. Тя дава възможност на предприемачите да тестват своите решения в подходящи градски и търговски обекти“, заяви заместник-кметът на града Наталия Сергунина, цитирана от пресслужбата.

Winbet – най-голямо разнообразие от пазари! (18+)

Тя отбеляза, че различни проекти в областта на градската въздушна мобилност сега се тестват в много световни мегаполиси, по-специално в Сингапур, Дубай, Хонконг, Сеул и Барселона. Прототип, разработен от стартиращата компания „Ховер“, се тества в Москва. Компанията е основана от изобретателя и бизнесмен Александър Атаманов и е член на московския иновационен клъстер, както и част от иновационния център „Сколково“. Група инженери работят по безпилотен летателен апарат за градски условия от 2018 г. насам.

Размерите на летателния апарат (5 м на 1,6 м) са сравними с тези на автомобил. Той може да лети до височина 150 м и да кацне на стандартно място за паркиране, да маневрира на паркинг, да влезе и излезе от гараж. Дронът е предназначен за двама пътници, максималната товароносимост е 300 кг, а скоростта е 200 км/ч. Както отбелязват разработчиците, поради компактните си размери, ниския шум на електродвигателя, пътническите и товарните качества, той е идеален за работа в градска среда.

В малката спортна арена на „Лужники“, според пресслужбата, инженерите проверяват работата на всички безпилотни системи, тестват режима на издигане и полет (когато различни групи двигатели са отговорни за излитане, кацане и полет на височина), както и задействане на парашут.

В допълнение се подобрява централизираната система за контрол, базирана на технология за изкуствен интелект. Тя начертава оптимални маршрути, независимо контролира самолета и следи за безопасността на полета. Издигайки се на височина от шест до десет метра, прототипът улавя всички показатели и ги записва за по-късен анализ.