10 разумни решения позиционират Русе на картата като двигател на растежа за Северна България

Водачът на листата на левицата в Русе, Крум Зарков, заедно с останалите кандидати за народни представители имат конкретен план за действие с цели, които следва да бъдат зададени на национално ниво

Икономически, социално и здравно, държавата ни е в сериозна криза и пред институциите стоят на дневен ред въпроси, които следва да бъдат решавани навременно и рационално. В тази изключително тежка среда, Коалиция „БСП за България“ запазва своята последователна визия за краткосрочното и дългосрочно развитие във всички ключови насоки.

Водачът на листата на левицата в Русе, Крум Зарков, заедно с останалите кандидати за народни представители имат конкретен план за действие с цели, които следва да бъдат зададени на национално ниво: „Нашата програма е точна, ясна и има възможност да задвижи развитието на Русе и региона.“, коментира той.

Крути мерки по отношение подобряване качеството на въздуха в Русе, чрез държавна намеса за затягане на законодателството, идентифициране на замърсителите и санкционирането им 

Необходимо е този критичен за русенци въпрос да намери конкретно решение и на национално ниво. „Виждаме адекватните и навременни мерки на Общината, но без реални решения от държавата, няма как да се справим с този дългогодишен проблем.“, каза Нона Йотова, кандидат от листата в Русе. 

Развитие на пътната инфраструктура по три линии: Русе – Велико Търново; Русе – Разград и Русе – Кубрат

Свързаността с другите части на България по ключовите пътни артерии е от първостепенно значение за всички сектори от обществения живот. „Градът ни се нуждае от безопасни пътища, които да са част от работеща, европейска пътна инфраструктура. Смятам, че по този начин ще успеем да привлечем не само нови инвестиции и ще успеем да стимулираме социалния и икономически растеж на областта.“, допълва Пламен Рашев. 

Възстановяването на дейността на летището при Щръклево 

Освен пътищата, важен фактор за свързаността и развитието на региона е така добре познатото на русенци летище при Щръклево. „Всички помним когато пътувахме лесно и бързо по линия Русе – София. Само за 30 мин. Необходимо е да работим непрекъснато докато тази услуга бъде рестартирана“, каза Тодор Йорданов, кандидат от листата и зам. – директор на СУ „Васил Левски“. 

Реорганизация на тежкотоварния трафик и ефективно наказание на нарушения от страна на чуждестранни водачи на територията на Русе и областта

Русенци са свидетели на все по-зачестили произшествия на пътя в града и областта. „Необходимо е да работим с държавата, за да има реални законови мерки и ефективно наказание на провинилите се водачи, независимо дали са България, или преминаващи чуждестранни граждани.“, споделя доц. Кремена Раянова, декан на Юридическия факултет в града. 

Финансова децентрализация – част от таксите за преминаване през Дунав мост на превозни средства да остават в бюджета на Община Русе 

Микаел Чакълджиян обръща вниманието на съгражданите си към финансовата децентрализация на общините. Тази мярка е не само част от основната платформа на левицата, но и има тясно приложение към Община Русе, която има потребността и реалната възможност да използва именно част от таксите за преминаване през моста за своя бюджет. 

Държавна политика насочена към възстановяване на кораборемонта и корабостроителството по Дунава 

„Русенци знаем колко динамичен и процъфтяващ беше градът ни, когато Русенската корабостроителница беше работеща. Това е емблематичен отрасъл за града ни и е време да се говори открито и разумно за действия по възстановяването на ключови предприятия“, коментира Валери Иванов, коалиционен партньор и кандидат от листата на социалистите. 

Развитие на индустриалните зони в града и земеделието  в областта 

Русе има изключително добро позициониране – както икономическо, така и чисто климатично, с добри условия за отглеждане на земеделска продукция. „Ще работим именно, за да облекчим условията за правене на бизнес и развитие на земеделието.“, каза Цветан Иванов. 

Изграждане на нов мост при Русе 

Асен Ласонин застава категорично зад тази цел. Според него натоварването при Дунав мост е изключително голямо и е необходимо да се работи за втори мост до Русе, който не само ще облекчи трафика на пътуващи, но и значително ще подобри икономическата свързаност с Европа.

Нов начин на финансиране на културните институции, с което да се гарантират повече средства за богата културна инфраструктура на Русе (Държавна опера – Русе, Драматичен театър „Сава Огнянов“ и Регионална библиотека „Любен Каравелов“)

За културата, говори емблематичното за Русе лице, Мариан Савов: „От доста години участвам и следя развитието на културните процеси в Русе и България. В момента единственото разумно решение на този проблем е да се смени системата на финансиране на държавните културни институти, а така също и на цялата българска култура. Защото хората създават културата, но и културата създава хората.“

Конкретни мерки срещу обезлесяване и ерозия по брега на река Дунав

„Не на последно място е въпросът с ерозията и обезлесяването по реката ни. Застрашителен е този процес, който с години тече и дава отражение не само върху природата, но пречи на корабоплаването. Необходимо е да бъде коментиран на най-високо ниво и активно да работим за решаването му.“, завършва Мяна Досева, еколог и неуморен деец в посока опазване на природата.

Подобни статии

Кристалина Георгиева: Омикрон може да забави възстановяването на икономиката

Разпространението на варианта Омикрон може да доведе до забавяне на темпото...

Още в катергорията