Министър Комитова: Проверката на участъка, в който стана катастрофата с автобуса, не откри проблеми

При катастрофата с автобуса скоростта не е фактор, тъй като превозното средство е конструктивно ограничено да не развива повече от 100 км/ч, а и траекторията му в последните метри, говори, че се е движило вероятно с под тази скорост

Проверката на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на състоянието на настилката, маркировката и знаците в отсечката на магистрала „Струма“, на която стана катастрофата с автобуса от Северна Македония не откри сериозни проблеми.

„Пътната настилка е в добро състояние като грапавост и съпротивление на хлъзгане. Средната линия е с допустими граници на видимост при суха настилка. Видимостта на знаците за ограничение на скоростта е над допустимото. Поставената мантинела през 2007 г е отговаряла на нормите“, обобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. Тя уточни, че едва през 2021 година са приети нови норми за мантинелите, които трябва да се тип „буфер“.

Според първоначалните изводи на разследването именно мантинелата е направила катастрофата толкова тежка, тъй като автобусът буквално се е нанизал на нея, те е пробила резервоара, а откъснато парче, останало забито в превозното средство, влачещо се по асфалта, е предизвикало искрите, от които се е възпламенила нафтата.

Единствените проблеми, които проверката открива са, че участъкът няма акт 16, а въпреки, че има габарит, като за път с ограничение 90 км/ч, в зоната на катастрофата тя е 120 км/ч. Максималната разрешена скорост е вдигната от 90 на 120 км/ч през 2013 година или шест години и половина, след като движението по тази част на „Струма“ е пуснато. Вече е направено предложение скоростта да бъде намалена, докато се направи детайлен анализ на пътя.

„На око пътят го виждаме като магистрала. Но наклоните и виражите не отговарят на изискванията за магистрала“, каза министърът.

При катастрофата с автобуса скоростта не е фактор, тъй като превозното средство е конструктивно ограничено да не развива повече от 100 км/ч, а и траекторията му в последните метри, говори, че се е движило вероятно с под тази скорост.

Беше съобщено още, че през април тази година е било възложено обновяване на маркировката, но държавната фирма „Автомагистрали“ не се е справила със задачата, за което ще бъде глобена.

Друга направена препоръка от МРРБ, след катастрофата, е поставяне на котешки очи на мантинелите. Сегашните са ръждясали или зацапани и не вършат никаква работа.

В средносрочен план се препоръчва подмяна на мантинелите от стар тип. Според сметките само за еластичните огради на лот 0 на „Струма“, където стана инцидента, това би струвало 30 млн. лв.

Подобни статии

Шефът на „Булгаргаз“: Изведохме дружеството на печалба и дойдоха сините лампи

Сезирана е ДАНС заради изтеклия в публичното пространство договор с азерския...

Още в катергорията

Шефът на „Булгаргаз“: Изведохме дружеството на печалба и дойдоха сините лампи

Сезирана е ДАНС заради изтеклия в публичното пространство договор...

Ясен Тодоров: Мит е, че над главния прокурор е само Господ

За определен кръг хора оплюването на главния прокурор и...

Кеворк Кеворкян: Страдания около думата РУК

Наскоро създадената от Кирчо дума – кур-олация - трябва...