Пощенска банка е първата банка у нас, сертифицирана да извършва незабавни плащания в лева по Програма Blink на БОРИКА АД

С модерната дигитална услуга финансовата институция ще осигури още повече удобство, отлично преживяване и бързина на разплащанията за своите клиенти

Пощенска банка е първата сертифицирана банка в България, която вече предлага на своите клиенти модерната услуга за незабавни плащания в лева по Програма Blink на Национална картова и платежна схема (НКПС), част от БОРИКА АД*. С нея клиентите на банката ще имат възможност да правят преводи в лева от сметка в сметка (P2P/P2B) за суми до 30 000 лева в рамките на 10 секунди в широката клонова мрежа на банката, в съответствие с въведената паневропейска SEPA схема за незабавни плащания на Европейския платежен съвет. Предстои новата услуга да е достъпна 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и 365 дни в годината и в мобилното и интернет банкиране. С въвеждането на модерния начин на разплащания банката отново отговаря на очакванията на съвременните потребители за бързина и достъпност на услугите, които предоставя, като предлага необходимите удобства в динамичното им ежедневие.

„Непрекъснато се стремим да въвеждаме иновативни решения, които да правят разплащанията по-бързи, лесни и интуитивни, като по този начин осигуряваме отличнопреживяване за нашите клиенти. Почти всичко в момента се случва дигитално потребителите все повече използват онлайн услуги, пазаруват и се разплащат в дигитална среда. В нашата банка отчитаме 70% ръст на трансакциите през дигиталните ни канали. За да отговорим на тези променени условия и нуждата от още по-бързи услуги както за клиентите ни физически лица, така и за бизнес клиентите ни, вече няколко месеца, съвместно с БОРИКА, работим много усилено по въвеждането при нас на незабавни плащания Blink. Нова за нашия пазар услуга, която има много предимства, но основното е именно бързината. Постепенно ще разширяваме функционалностите и каналите, като предстои услугата да бъде достъпна за клиентите ни в мобилното и интернет банкиране 365 дни, 24 часа, 7 дни в седмицата, включително в празнични дни и събота и неделя, като ще им позволи само в рамките на няколко секунди да направят желания от тях превод. Това е изключително удобство и се надяваме, че скоро всички наши клиенти ще я използват, спестявайки си най-ценното – своето време“, коментират от Пощенска банка.

Максималното време за изпълнение на незабавно плащане в БИСЕРА6 е 10 секунди, като това включва времето от постъпването на нареждането за превод до изпращането за заявка за потвърждение към банката на получателя, кактои времето от постъпването на потвърждение от страна на банката на получателя до потвърждението за успешен сетълмент. Клиентът получава веднага известие след успешна валидация и одобрение от банката на получателя. Приемат се за обработка само кредитни преводи в лева и не се допускат директни дебити, като плащанията се обработват индивидуално, трансакция по трансакция в реално време.

Въвеждането на новаторски решения е неизменна част от бизнес стратегията на Пощенска банка, която се развива в синхрон с най-новите световни тенденции във финансовата сфера. Новата услуга за незабавни плащания Blink ще е достъпна пилотно в широката клонова мрежа на Пощенска банка в цялата страна, а финансовата институция предстои да предложи услугата и през дигиталните си канали.

С Пощенска банка сме добър партньор и сме радостни, че са част от пилотните компании, които не само се присъединиха към Националната платежна инфраструктура за незабавни плащания, бързо припознаха услугата, но и вече технологично са готови да я предоставят на своите клиенти. Бързината от услугата е несравнимо удобство и повишава потребителското преживяване. Нещо повече, възможностите за плащане са жизненоважен компонент за успеха на всеки бизнес. Над 2200 доставчици на платежни услуги в Европа вече предлагат незабавни плащания, като те обхващат близо 6,5% от общия обем плащания според данни на Европейския платежен съвет. В България услугата тепърва навлиза, но вече виждаме, че се приема добре от всички, защото предимствата, които дава, са много. Плащанията Blink осигуряват едно ново, по-високо ниво на бързина, ефективност, сигурност и контрол в процеса на разплащанията“, допълват от екипа на Националната картова и платежна схема и БОРИКА АД.

Услугата предстои да бъде развита в бъдеще, като клиентите на банките, които участват в проекта, ще имат възможност да извършват плащания за секунди в търговски обекти, да правят покупка при онлайн търговец, плащания на комунални услуги, плащания на данъци и такси, плащания на е-фактура. Разработват се и функционалности, свързани с превенцията от измами, както и с борбата с прането на пари.

Незабавните плащания се регламентират като нов вид услуга, съгласно предвидените промени в Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС). Участниците в БИСЕРА6 изпращат трансакции за незабавни плащания и получават потвърждения за плащания, както и всякакви други съобщения, базирайки се на ISO 20022 стандарта и на Програмата на НКПС за незабавни плащания чрез сметка в лева, която е хармонизирана с SCT Inst scheme на Европейския платежен съвет.

Повече информация за услугата за незабавни плащания и за пълната палитра от иновативни продукти на Пощенска банка можете да получите на www.postbank.bg, както и в широката ѝ клонова мрежа в цялата страна.

*Незабавните плащания в лева по Програма Blink на Националната картова и платежна схема, част от БОРИКА АД, ще бъдат възможни единствено между доставчиците на платежни услуги, които са се включили и участват в програмата. Списък на включените ДПУ към момента можете да откриете ТУК.

Подобни статии

Хлябът е поскъпнал с 50 ст. за 2 месеца

Цената на хляба се е повишила с близо 50 стотинки за...

Още в катергорията

Хлябът е поскъпнал с 50 ст. за 2 месеца

Цената на хляба се е повишила с близо 50...

„Росатом“ ще пусне в експлоатация 1,7 гигавата вятърни мощности

„Росатом“ ще въведе в експлоатация вятърни електроцентрали с обща...