Събота, 16 Ноември 2019
НАСА изтегли по-рано планираното излизане на жени в Космоса

Астронавтките Кристина Кох и Джесика Меир ще излязат извън орбитиращата станция в четвъртък или петък, за да се справят с повредата в системата за електрозахранване на МКС.

НАСА изтегли по-рано първото изцяло женско излизане в открития космос заради повреда в системата за електрозахранване на Международната космическа станция.

Астронавтките Кристина Кох и Джесика Меир ще излязат извън орбитиращата станция в четвъртък или петък, за да се справят с проблема, вместо следващия понеделник, както беше предвидено. За първи път в над половинвековната история на излизания в открития космос в "разходката" ще участват само жени.

От НАСА съобщават, че промяната се е наложила заради повредило се през уикенда ключово зарядно устройство. Двете дами ще заменят повредения компонент, вместо да инсталират нови батерии, което беше тяхната първоначална задача.

Миналата седмица астронавтите осъществиха първите две от пет планирани излизания за подмяна на стари батерии, съставляващи соларната енергийна мрежа на станцията. Останалите излизания, първоначално планирани за тази и следващата седмица, ще се забавят с няколко седмици, за да могат инженерите да установят защо зарядното устройство се е повредило - за втори път тази година.

НАСА първоначално планираше изцяло женското излизане в открития космос да се състои през пролетта, но се наложи да го отмени заради недостиг на подходящи по размер скафандри, припомня Асошиейтед прес.