Петък, 16 Ноември 2018
Петък, 16 Ноември 2018

40 здравни съвета от Джейн Фонда, които ще ви подмладят с 40 години

40 здравни съвета от Джейн Фонда, които ще ви подмладят с 40 години

Джейн Фонда – невероятна холивудска звезда и жена! Тя е не само актриса, но и писател и общественик. На 21 декември 2017 г. Джейн празнува своята 80-та годишнина.

Джейн Фонда навлезе в осмото десетилетие с младежка стъпка и високо вдигната глава. Тя неведнъж е споделяла онова, което прави, за да изглежда и да се чувства по този зашеметяващ начин!

Събрахме за вас 40 здравни съвета на Джейн Фонда, които ще ви помогнат да запазите здравето и младостта за дълго време. Не е задължително да ги изпълнявате точка по точка. Дори не е нужно да започнете веднага. Тези здравни правила ще променят фундаментално живота и начина, по който се чувствате, ако направите приложението им бавно, постепенно и естествено.

В едно от последните интервюта Джейн Фонда казва следното: На 20 г. се чувствах стара и уморена, на 30 – почти древна. Сега, когато станах на 80 г. аз се усещам истински млада, жива и здрава! Не искам да се върна назад, а да вървя напред!

Що за нелепо твърдение е, че жените на 80 (и мъжете, разбира се!) трябва да се чувстват, да изглеждат и да действат като стари хора? Ако сме разумни можем да запазим младежката енергия дълго време, така както е направила и красивата дъщеря на Хенри Фонда, сестра на Питър Фонда и леля на Бриджит Фонда.

40 здравни правила за всеки ден, за да бъдете щастливи и здрави дори когато сте на 80

1. Задължително изпийте чаша топла вода с лимонов сок сутрин след пробуждането.

2. Заменете фитнеса с любов и работа в градината.

3. Поне веднъж на ден ходете бързо в продължение на 20 минути.

4. Пийте зелен зеленчуков сок (от краставица, целина, спанак, джинджифил и др.).

5. Закуската може да е нещо като лек обяд. Обядът – като закуска, а вечерята да се побира в чаша. И между всичко това – една купичка със сезонни плодове и зеленчуци.

6. Всеки ден взимайте по една чаена лъжица спирулина на прах, разтворена в сок или смути.

7. Заменете кафето с билков или зелен чай. Кофеинът, съдържащ се в кафето, ви лишава от ценна енергия, предизвиква стрес и причинява вреда на здравето.

8. Придържайте се към диета, базирана на растителни и пълнозърнести храни. Избягвайте полуготови продукти и всичко, което съдържа изкуствени оцветители, консерванти и други химикали.

9. Всеки може да скача по десет минути на ден. Нито е трудно, нито е времеотнемащо.

10. Молете се всеки ден.

11. Осигурете си щастие и мир на душата, като прегърнете поне един човек на ден. Дозата на щастието е двойна, ако гушнете дете, дори и да е непознато.

12. Изключете всички електронни устройства поне за 1 час на ден.

13. Прекарвайте време сред природата (правете разходки в парка или покрай реката или морето).

14. Пийте 2 литра чиста вода, за да избегнете обезводняването. Всички функции в тялото зависят от водата.

15. Премахнете храните с високо съдържание на захар от менюто. Като правило те съдържат и голямо количество мазнини: бисквити, млечен шоколад, чийзкейк и др. Тези продукти нарушават баланса на кръвната захар, което води до диабет и уврежда цялостното здраве.

16. Комуникирайте с Майката Земя – ходете боси по тревата или пясъка.

17. Като гарнитура, за обяд или вечеря, яжте зелена салата.

18. Осигурете си обедна почивка, далеч от работния плот и компютъра, бъдете на открито, като се наслаждавате на естествената светлина.

19. Направете си лека закуска с плодове и зеленчуци, богати на фибри и антиоксиданти.

20. Изплакнете устата с масло, за да се отървете от бактериите и да направите зъбите по-бели. За да направите това, вземете 1 супена лъжица кокосово масло от първото пресоване и го „жабуркайте“ в устата в продължение на 15-20 минути.

21. Всеки ден спортувайте или се разхождайте поне за един час.

22. Винаги наблюдавайте позата си, особено когато седите.

23. Вземете 1-2 грама активен въглен, за да отстраните токсините от тялото.

24. Подарете си масаж на тялото, поне веднъж в месеца.

25. Използвайте само органични продукти, като грижа за тялото, за да предотвратите навлизането на токсини през кожата.

26. Припомнете си поне 5 неща, за които сте благодарни.

27. Усмихвайте се на непознати. Това ще подобри настроението ви.

28. Накарайте някого да се усмихне.

29. Четете книги, които ви вдъхновяват.

30. Отделете най-малко 30 минути на ден, за да научите нещо ново, да придобиете нови знания и умения, които не са свързани с работата или с ежедневието ви.

31. Организирайте деня си. Направете си списък с онова, което трябва да направите предварително. Започнете с малко задачи, добавяйте нови и задължително си подарете нещо, след като сте изпълнили целия списък.

32. Спрете да отлагате! Минете ли 80-те години, животът ще ви се стори крайно недостатъчен. И има вероятност да съжалите за една голяма част от онова, което сте отложили или пропуснали, заради някакви вътрешни нагласи. Затова – не отлагайте, а действайте!

33. Започнете работа по-рано. Правете всички важни неща преди пристигането на колегите, и преди телефонът да започне да прекъсва работата ви. По този начин ще имате много повече време и ще изпитате по-малко стрес през деня.

34. Слушайте класическа музика. Проучванията показват, че тя повишава когнитивната функция.

35. Танцувайте на любимата си песен.

36. Провеждайте „вътрешен одит“ – не крийте гнева или негодуванието. Научете се първо на себе си да прощавате и първо себе си да обичате!

37. Поне един ден в седмицата не яжте, а пийте. Оптимално е да се гладува 36 часа. Но, това се постига постепенно. Може да започнете като се лишите от няколко вечери през седмицата.

38. Разберете какви чудеса за тялото, ума и душата прави 30-минутната дрямка.

39. Научете се да ставате рано, поне час преди да се е разсъмнало. Най-добре ще е ако ставате в 5 сутринта. Ранното ставане ще ви даде енергия за деня и ще ви осигури малко повече време за самите вас.

40. Ранното ставане е трудно, ако не си осигурите поне 7 часа сън преди това. Затова – лягайте си рано. Това е много по-хубаво, полезно и евтино, отколкото да давате пари за пластична хирургия.

Източник: woman.ru

Свързани статии (по етикет)

Оставете коментар